Gebruik jij social media om klachten in te dienen? Doe mee aan het Online #klachtenonderzoek 2016

Het Helderse marketingbureau Bloeise wil onderzoeken hoe consumenten klagen bij bedrijven. De insteek is dat er gedacht wordt dat dit steeds meer via social media gebeurt. “Gevoelsmatig durf ik te stellen dat we social media steeds meer gebruiken voor klachten. Maar cijfers zijn er nog niet”, vertelt oprichter Lapperre. Deze maand startte hij het online klachtenonderzoek 2016. Geïnteresseerd? Doe mee aan het onderzoek!

Online klagen

We hebben allemaal al wel eens ons ongenoegen uitgesproken op social media over bepaalde bedrijven of merken. Maar klagen we ook rechtstreeks bij de organisatie zelf? Volgens Lapperre is het met de toename van social media gebruik in Nederland, dat we als cosument ook steeds vaker deze kanalen gebruiken om klachten in te dienen bij bedrijven. “Maar ik ben juist benieuwd of consumenten ook bewust social media inzetten als pressiemiddel. Werkt een tweet beter dan een e-mail?”, alsus Lapperre.

Online klachtenonderzoek 2016

Om antwoord te krijgen op zijn vragen is Lapperre met zijn marketingbureau Bloeise een online onderzoek gestart. Het is de eerste keer dat er onderzoek wordt gedaan naar de manieren en voorkeuren waarop consumenten bij bedrijven klagen. Wil jij meedoen aan het onderzoek? Klik dan hier.

[Bron: Bloeise]

Lees ook:Wordt Facebook ingehaald door Linkedin?
Lees ook:Hoe staat het met de webcare in Nederland? #Infographic
Lees ook:Hoe blijft KLM met social media voorlopen?
Lees ook:Facebook in de strijd tegen depressiviteit
Lees ook:Youtube als zoekmachine #Infographic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.