Wordt Facebook ingehaald door Linkedin?

It’s all over the news: het gebruik van facebook daalt, terwijl het gebruik van Linkedin aantrekt. En ook het aantal gebruikers van Instagram groeit snel. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.

Het aantal facebook gebruikers daalt

Het onderzoek van Multiscope voorspelt een flinke groei van het Linkedin- en Instagramgebruik in 2015, terwijl in 2014 facebook nog het meest bekende en populairste sociale netwerk was. Uit het onderzoek blijkt dat 13 procent van de gebruikers verwacht Facebook komend jaar minder vaak te gaan gebruiken. Slechts 6 procent verwacht in 2015 meer te gaan facebooken. De daling zet zich vooral in in de leeftijdsgroep 18 – 34 jaar.

Meer op Linkedin, Instagram en Pinterest

Linkedin, Instagram en Pinterest… Drie netwerken die in principe veel van elkaar verschillen. Toch lijken ze alledrie een behoorlijke groei te gaan doormaken in 2015, in tegenstelling tot facebook.

Het aantal Nederlanders met een LinkedIn-profiel is in 2014 al gestegen tot 45 procent. Zou het door de crisis komen, of is er meer aan de hand?
In 2014 had 11 procent procent een profiel op Instagram. Bijna een kwart van de Instagrammers denkt het meer te gaan gebruiken. 13 procent van de consumenten maakte in 2014 gebruik van Pinterest, een sociaal medium dat vooral populair is onder vrouwen maar waar toch ook steeds meer mannen te vinden zijn. Een op de vijf Pinterest gebruikers denkt in 2015 meer gebruik te maken van het medium.

[Bron: Emerce]

Op welke Social Media ben jij voornamelijk te vinden in 2015?

Lees ook:Ouderen kiezen voor Twitter, jongeren voor Instagram #Onderzoek
Lees ook:Gebruik sociale netwerken flink toegenomen in Nederland
Lees ook:Instagram is het populairst onder merken
Lees ook:Afleiding door Social Media leidt tot meer verkeersongelukken
Lees ook:Pinterest is 11 miljard dollar waard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.