Het Super Bowl feestje op Social Media

Het is vandaag Super Bowl Sunday. Dat zegt je misschien weinig, maar in de Verenigde Staten is deze dag bijna een nationale feestdag te noemen. Ook op social media is het vandaag een groot Super Bowl feest.

De Super Bowl is de American footballfinale die elk jaar in februari gespeeld wordt en een van de belangrijkste sportevenementen in de Verenigde Staten. Vorig jaar bleek al dat Social Media als Twitter en Facebook ook actief onderdeel uitmaken van het Super Bowl feestje.

Super Bowl 2015 overtreft social media

De sociale netwerken werden gebruikt als ‘second screen’ tijdens de wedstrijden. In 2015 werd dit gedaan door 65 miljoen Facebook gebruikers, die samen 265 miljoen postst plaatsten over het American Footballevent. Ook was het in 2015 de ‘meest getwitterde’ Super Bowl, met maar liefst 36 miljoen tweets binnen een tijdsbestek van 3 uur. Dankzij Social Media kan men wereldwijd deel uitmaken van de Super Bowl Sunday.

Super Bowl 2016 op Social Media

Gezien de populariteit van het event op Social Media in 2015, kunnen we verwachten dat de cijfers van dit jaar nog hoger zullen zijn. Facebook heeft ook nog eens heel slim ingespeeld op de Super Bowl Sunday door 3 weken de nieuwe Sports Stadium feature te lanceren.
Bovendien zullen er dit jaar ook andere sociale platforms actiever deelnemen aan de Super Bowl, zoals Instagram en ook Youtube. We zullen het gaan zien!

[Bron afbeelding: Wikipedia]
[Bron cijfers 2015: Forbes]

Lees ook:De Super Bowl en Social Media #Infographic
Lees ook:Facebook speelt in op sportfans met nieuwe feature
Lees ook:Twitter gaat meer met livestreaming doen
Lees ook:Gebruik sociale netwerken flink toegenomen in Nederland
Lees ook:American Apparel wil geen ‘Instagram-hoeren’ meer voor campagnes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.