Gebruik sociale netwerken flink toegenomen in Nederland

Het persoonlijk en zakelijk gebruik van sociale netwerken in Nederland is behoorlijk toegenomen in de afgelopen jaren. In Europa scoort Nederland zelf bovengemiddeld, blijkt uit cijfers van het CBS. Deze toename zit het vooral in het feit dat steeds meer 45-plussers te vinden zijn op sociale netwerken als Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+ en Instagram.

Persoonlijk gebruik van sociale netwerken

Drie jaar geleden was 65 procent van alle internetgebruikers van 12 jaar of ouder actieg op een sociaal netwerk. Vorig jaar was dat gebruik al toegenomen tot zo’n 80 procent. Vooral de uitwisseling van berichten is populair, met name door de nog steeds toenemende populariteit van WhatsApp.

Bedrijven en sociale netwerken

In 2014 was 53 procent van de bedrijven in Nederland aanwezig op een sociaal netwerk, terwijl dit percentage in 2012 zo’n 20 procent lager lag. Ook de bedrijven zijn dus steeds vaker aanwezig op de sociale netwerken, een goede ontwikkeling als je het mij vraagt.

Die 53 procent is behoorlijk hoog, kijkend naar Europa. Nederland scoort hiermee ver boven het EU-gemiddelde van 33 procent.

[Bron: Dutchcowboys]

Lees ook:Wordt Facebook ingehaald door Linkedin?
Lees ook:Ouderen kiezen voor Twitter, jongeren voor Instagram #Onderzoek
Lees ook:Dit zijn de beste interne sociale netwerken voor je bedrijf #filmpje
Lees ook:Be like Bill is een hit op Facebook. Wat vind jij ervan?
Lees ook:Instagram is het populairst onder merken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.