Simpel maar succesvol: de ‘Banana Bunker-strategie’ van Groupon

simpel-maar-succesvol-de-banana-bunker-strategie-van-groupon

Social Media strategieen zijn meer dan alleen sales posts en facebook wedstrijden. Soms kun je (met een klein budget) een heel grote impact te hebben door simpelweg een foto te plaatsen van wat je wilt verkopen. Zo deed Groupon dit in maart 2015, met de Banana Bunker. En met succes!

Een banaan in een plastic hoesje

Groupon plaatste een post van een nieuw product: de Banana Bunker. Oftewel een plastic hoes waar je je banaan in kunt bewaren wanneer je onderweg bent. Hartstikke handig natuurlijk, maar als j even doordenkt ook wel heel grappig. Want een banaan met een plastic hoesje eromheen waar ook nog eens ribbels opzitten… Juist, je snapt het wel ;-)

21.000 likes

Je begrijpt wel dat de post behoorlijk wat reacties teweegbracht. en daar werd ook weer netjes op gereageerd door het Groupon team. Fans waren dol op het commentaar en de felbegeerde Banana Bunker was bijna onmiddellijk uitverkocht! Dat is pas een slimme strategie! Want deze actie van Groupon was natuurlijk geen toeval. Ze wisten bij het bedrijf dat dit product en bijbehorende foto’s behoorlijk wat reacties teweeg kon brengen en hebben daar goed op ingespeeld. Ze zaten er bovenop om elke reactie meteen te voorzien van een antwoord. Het Groupon team zat dan ook al van tevoren klaar om hun engagement- en salestalenten in te zetten voor de Banana Bunker.

De post van Groupon werd op 26 maart geplaatst en haalde binnen no time honderden reacties. En er wordt nog steeds gereageerd, ook weer door Groupon. Het facebook bericht heeft vandaag de dag meer dan 21.000 likes en is al meer dan 45.000 keer gedeeld.

Gevoel van humor

Bill Roberts, het hoofd van de afdeling Internationale Communicatie bij Groupon noemde het facebook bericht in een artikel op Adweek.com “veruit de grootste en meest positieve post in Groupon de geschiedenis”. Ook laat hij weten dat het bedrijf altijd een gevoel van humor probeert te houden in de werkzaamheden. Dat is wel gebleken!

[Bron: Adweek]

Weet jij nog zo’n leuke Social Media campagne? Laat een reactie achter!

Lees ook:Heb jij al minder likes op je Facebook pagina?
Lees ook:4 tips voor meer interactie op je facebookpagina
Lees ook:Instagram #nofilter geen succes
Lees ook:Justin Bieber mag wél naakt op Instagram #Bieberbut
Lees ook:New York Fashion Week #NYFW: miljarden social media-berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.