Gefeliciteerd! Het is Community Manager Appreciation Day! #CMAD

Gefeliciteerd! Het is Community Manager Appreciation Day! #CMAD

Ben jij een Community Manager? Dan is het vandaag jouw dag! Het is namelijk ‘Community Manager Appreciation Day’. Een dag om stil te staan bij de belangrijke rol van de Community Manager.

Wat is Community Manager Appreciation Day?

De internationale Community Manager Appreciation Day valt op de vierde maandag van januari. De dag werd in 2010 voor het eerst georganiseerd op initiatief van Jeremiah Owyang, om Community Managers in het zonnetje te zetten. Men wordt deze dag aangemoedigd om hun Community Managers te bedanken voor hun werk, bijvoorbeeld met een bedankje op twitter, met de bijbehorende hashtag #CMAD.

In 2011 werd de eerste Afrikaanse Community Manager Appreciation Day georganiseerd in Nairobi. Tijdens een event kwamen verschillende Community Manager en Social Media experts van verschillende grote merken aan bod om te spreken over hun expterise.

De eerste Europese Community Manager Appreciation Day werd georganiseerd in 2012 in Tampere, Finland.

Waarom een dag voor Community Managers?

Waarom niet? Community Manager Appreciation Day is in het leven geroepen om Community Managers in het zonnetje te zetten. Ze doen namelijk heel belangrijk werk voor bedrijven, zijn altijd aan het werk, hebben vaak te maken met ‘lastige klanten’ en grote marketing uitdagingen, en ze lopen een risico door altijd in beeld te zijn op het wereldwijd web. Veel mensen onderschatten de rol van Community Managers en sinds deze internationale dag in het leven is geroepen is er meer aandacht voor deze rol en wat deze nu eigenlijk inhoudt.

Hoe vier je Community Manager Appreciation Day?

Dit is wat de organisatie van Community Manager Appreciation Day aanraadt om te doen op deze ‘speciale dag’:

  • If you’re a customer, and your problem was solved by a community manager be sure to thank them in the medium that helped you in. Use the hashtag #CMAD.
  • If you’re a colleague with community manager, take the time to understand their passion to improve the customer –and company experience. Copy their boss.
  • If you’re a community manager, stop and breathe for a second, and know that you’re appreciated. Hug your family.

[Bron: Wikipedia en Web-strategist.com]

Lees ook:6 Tips bij het aanmaken van een profiel op Linkedin
Lees ook:Facebook wil nieuwe muziekdienst met grote labels
Lees ook:Twitter legt vanaf nu hashtags uit
Lees ook:Social Media Campagne van Carlsberg: Win een biertje met je selfie
Lees ook:Wat doe jij met Google plus?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.