Facebook of een eigen platform voor bedrijven? Is het een keuze?

“Stop niet teveel energie in je Facebookpagina. Focus liever op je eigen platform.” Dat zegt Gonnie Spijkstra, social media manager van Telegraaf Media Groep. Op maandag 13 april tijdens Bladen in de Balie vertelt zij hierover en laat ze zien hoe je te werk zou kunnen gaan. Wat denk jij?

Social Media EN een eigen platform

Persoonlijk ben ik ervoor om je bedrijf zoveel mogelijk in te zetten op social media, zolang dar genoeg mogelijkheid en mankracht voor is. Daarnaast ben ik ook helemaal voor een eigen platform. Een community of een (brand) content platform bijvoorbeeld. Dit zorgt voor een nog hechtere band met je klanten en fans en laat zien dat je met hen meedenkt. Het is bovendien een goede manier om hen informatie, entertainment en service te bieden. Facebook en andere social media kunnen dit ook, maar naar mijn mening kun je met een eigen platform nog veel meer bieden, waaronder een hogere conversie. En, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, verbinding met je klanten (wat uiteindelijk natuurlijk ook leidt tot een hogere conversie).

Ontdek zelf wat Gonnie Spijkstra te vertellen heeft

Ik denk dat Gonnie Spijkstra ook zeker niet zal zeggen dat je moet stoppen met social media en je volledig moet richten op een eigen platform. Wil je weten wat ze dan wel wil vertellen, dan kun je beter zelf een bezoekje nemen aan de gratis bijeenkomst op maandag 13 april.
Naast Spijkstra zal ook Fred van Gelder, managing director van Head Office NL, spreken over content marketing. Evert Hilhorst (interaction designer) en Dimitri van Hees (technisch architect) van internetbureau FreshHeads proberen helderheid te verschaffen in de digitale toekomst waarbij mens en apparaat met internet is verbonden.
Arjen Hettinga, online strateeg bij Oogst, gaat in op digital analytics voor uitgevers: hoe gebruik je bezoekersdata om een goede gepersonaliseerde ervaring te bieden.

Je kunt je hier aanmelden.

Wat is jouw mening over het gebruik van social media en/of een eigen platform voor bedrijven?

Lees ook:De belangrijkste Social Media voor jouw bedrijf
Lees ook:Waarom je steeds meer video’s van bedrijven op social media ziet en waarom jij hetzelfde zou moeten doen
Lees ook:91 gratis tools die handig zijn voor twitter
Lees ook:12 tips voor meer zichtbaarheid op twitter #infographic
Lees ook:Zo manage je je social reputatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.